Tuesday, December 13, 2011

Ujian Allah...

salam semua pembaca sekalian...Ya Allah dah lame rasanya x buat entry sndri..yela msg2 sibuk buat pakej...hehehe:D
dalam dunia ni semua manusia akan menerima dugaan...x kiralah besar ataupun kecil dugaan tu..semuanya perlu dihadapi dgn sabar...
banyak2 kan berdoa pada Allah...

Allah tidak akan menguji seseorang diluar kemampuan manusia itu sendiri...semua ujian tu sebenarnya tanda Allah sayang kat kita semua..

Ujian itu tidak semestinya miskin, sakit tapi macam2 bentuk,,,kekayaan, kecantikan, sihat itu pon satu ujian juga...

baru2 ni ana baru juga dpt satu ujian...ana dan family ana accident di kuala selangor..3 kereta skali gus...kereta kami kereta yg ketiga..menggigil badan ana bila accident tu..mmg x sgka....ana sgt tabik dgn bapak ana...mmg cool je bapak ana..x ada la nak berdebat ke dgn org dilggr tu...bapak ana kata ini semua ada himahnya...yela kalo bapak ana brek sekuat mana sekalipun tapi kalo dh Allah kata accident kita kenalah hadapi...

 nie kereta family ana...kereta ketiga

 kereta kedua..

kereta pertama..

hikmah dsebalik ujian tu...
1) kebetulan accident tu dpan rumah kwn bapak ana..so sggh la..kebetuln kwn tu dh lme sgt x jmpe...berbual   
    lme la kt rumah tu..
2) kereta kami pon mmg kebetuln kne msuk bgkel sbb byk dh mslh..so accident ni pakej betulkn stu kereta..
3) erm satu lagi parent ana dpt promote produk SNE pada kwn dye...

ini hikmah yg ana nmpak..mgkn ada hikmah lain yg Allah bg kita pon tak tahu..

Itu la kita sebagai manusia perlu sabar dgn ujian2 ini...Semua ujian pasti ada hikmahnya...


"Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran"

No comments:

Post a Comment

join jom